سنگ مرمریت جگری یاقوت قرمز در آن وجود دارد

بعضی از سنگ ها و  سنگ مرمریت جگری به دلیل ساییدگی زیاد برای کفپوش در مناطقی که تردد مسافر زیاد است مناسب نیست گرد و غبار و خاک به سرعت سنگ را ناخوشایند می کند این ماده در برابر محیط های اسیدی آسیب پذیر است.

در تماس با اسید کلریدریک، سنگ به طور کامل با آزاد شدن دی اکسید کربن حل می شود برای مراقبت از سطوح مرمر استفاده از شوینده های قلیایی توصیه می شود ناهمگونی ساختار و سایه ها انتخاب همان رنگ را برای دکوراسیون مناطق بزرگ پیچیده می کند.

استخراج سنگ مرمر به عنوان یک قاعده، سنگ مرمر با روش چاله باز، مشابه سنگ آهک استخراج می شود در طول فرآیند استخراج، جلوگیری از ایجاد ترک در توده سنگ و حفظ یکپارچگی آن مهم است، بنابراین روش های انفجاری استخراج سنگ انجام نمی شود.

سه روش مدرن برای استخراج سنگ وجود دارد ماشین آلات برش سنگ طناب. تکه های سنگ مرمر با استفاده از یک کابل مخصوص با روکش الماس که رفت و برگشتی دارد جدا می شود بلوک های عظیم توسط جرثقیل های سنگین برداشته می شوند.

ستگ
برای استخراج بلوک های کوچک و متوسط ​​استفاده می شود هرچه قطر دیسک کوچکتر باشد، بلوک ها کوچکتر می شوند در حین کار، تیغه اره با مخلوطی از آب و ماسه ریخته می شود – به این ترتیب سطح اصطکاک لازم به دست می آید.
چاه ها در مجموعه ای از سنگ با سوراخ های صنعتی حفر می شوند، سپس هوا یا مایع تحت فشار به داخل آنها پمپ می شود که سنگ را در امتداد خطوط برنامه ریزی شده شکافته می کند کیفیت بلوک های به دست آمده از این طریق در مقایسه با برش به میزان قابل توجهی پایین تر است.

انتخاب روش بستگی به ویژگی های نهشته ها دارد. به عنوان مثال، در کانسارهای اورال، که 8 ذخایر از 20 کانسار شناخته شده در حال توسعه هستند، سنگ با ماشین های سنگبری استخراج می شود، و در کارلیا، جایی که انواع قرمز و صورتی رایج است، روش انفجار خاموش با هیدروکلاین است سنگ های استخراج شده از روده ها به کارخانه سنگبری تحویل داده می شود.

و در آنجا سنگ برش و صیقل داده می شود. سپس سطح بلوک با اسید اگزالیک صیقل داده می شود که سطح را نرم کرده و درخشندگی کاملی به دست می آورد.