سنگ مرمریت جگری که برای ساخت سفینه استفاده شد

میدانیم که سنگ مرمریت جگری برای قرن‌ها و در واقع هزاره‌ها مورد توجه و تحسین قرار گرفته است، سنگی با زیبایی فوق‌العاده که ارتباط نزدیکی با تکامل تمدن‌های بشری دارد. تقریباً تمام فرهنگ‌های جهان می‌توانند رابطه ملموسی با سنگ مرمر داشته باشند.

که امروزه نیز میراث‌های قابل مشاهده‌ای در میان زیباترین بناهای تاریخی جهان وجود دارد نام رایجی که با آن شناخته می شود ارجاع به لم یونانی است که به معنای سنگ درخشان است به دلیل محبوبیت این ماده، که جذابیت بی انتها را تضمین می کند.

سنگ مرمر هنوز به طور گسترده در بخش مبلمان و همچنین در بخش ساخت و ساز استفاده می شود سنگی که از سنگ آهک گرفته شده است، که با قرار گرفتن در معرض گرما فشرده می شود و تغییر می کند، سنگی که قرار است به مرمر تبدیل شود.

عموماً سفید کم رنگ با رگه های مایل به خاکستری است. در حالی که این مطمئناً رایج‌ترین تصویر ذهنی هنگام فکر کردن به سنگ مرمر است، اما در طبیعت در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود. ناخالصی‌های منفرد موجود در خود سنگ بر رنگ رگه‌ها تأثیر می‌گذارد.

برخی از رایج‌ترین آنها شامل خاک رس، ماسه و آهن است که هر یک به یک کل منحصر به فرد و تکرار نشدنی برای هر دال حیات می‌بخشد.از مصر تا یونان نقش سنگ مرمر در دوران باستانیافته‌ های ورقه‌های مرمر در داخل مقبره‌های فراعنه و مقامات عالی‌رتبه هیچ شکی باقی نمی‌گذارد: این ماده از زمان مصر باستان شناخته شده.

و بالاتر از همه با نقش‌های معتبر همراه بوده است در بافت اهرام پر زرق و برق، گنجینه بشریت که تا به امروز رسیده است، گلدان های مرمرین عمدتاً در داخل مقبره فراعنه قرار می گرفتند هدف آنها این بود که اعضای بدن خود را در خود نگه دارند.

تا طبق فرهنگ مصری آنها را در سفر آسمانی همراهی کنند. این ظروف مرمری به شکل حیوانات مقدس مصری ها تراشیده شده و همچنین با منبت های طلای گرانبها غنی شده است. سنگ مرمر و طلا در واقع گرانبهاترین مواد در مصر باستان به حساب می آمدند، جنبه ای که آنها را برای ارتباط با مهم ترین افراد جامعه عالی می کرد.