خرما قم محصولی که جهان را تکان داد

میدانیم که خرما میوه ای پر طرفدار است و درخت خرما استوایی است رنگ آنها از زرد و قرمز تا قهوه ای تیره متغیر است. آنها اغلب به شکل میوه های خشک فروخته می شوند. خشک شدن یا نبودن خرماها را می توانید از روی ظاهرشان تشخیص دهید.

هر چه پوست صاف تر باشد، میوه تازه تر است. خرما گاهی در شربت خیس می شود، اما حتی بدون افزودن شکر، طعم کاراملی قابل تشخیصی دارد آنتی اکسیدان های موجود در غذاها به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناک کمک می کند.

آنها از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که باعث واکنش های اکسیداتیو مضر می شوند محافظت می کنند. میوه ها حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان در مقایسه با سایر محصولات مشابه  آلو و انجیر هستند میوه های خرما سرشار از فلاونوئیدها و اسید فنولیک هستند که التهاب را کاهش می دهند و همچنین کاروتنوئیدها برای قلب مفید هستند.

خرما
یک مطالعه تأیید کرد که افرادی که هفت خرما در روز می‌خورند، فرآیندهای گوارشی را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند این توسط فیبر تسهیل می شود که از افزایش شدید سطح قند خون جلوگیری می کند.

10 ماده غذایی با بالاترین محتوای مواد مغذی خرما به سلامت مغز شما کمک می کند آزمایش‌ها تأیید کرده‌اند که میوه‌های خرما نشانگرهای التهابی خون را کاهش می‌دهند، مانند اینترلوکین که در مغز یافت می‌شود

این می تواند باعث تحریک بیماری های عصبی از جمله بیماری آلزایمر شود، علاوه بر این، خرما فعالیت پروتئین های بتا آمیلوئید عامل ایجاد پلاک در مغز را کاهش می دهد هنگامی که آنها انباشته می شوند، اتصالات بین سلول ها اغلب مختل می شود.

میوه های شیرین حاوی مقدار زیادی فروکتوز هستند، بنابراین می توانند جایگزین شکر سفید معمولی شوند خرما با مخلوط کردن آن با آب در مخلوط کن برای تهیه خمیر استفاده می شود. اگرچه میوه ها سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند.

خرما حاوی چندین ماده معدنی مفید از جمله منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. این مواد از بیماری های استخوانی از جمله پوکی استخوان جلوگیری می کنند با این حال، قبل از نتیجه گیری قطعی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.