چای سبز مشهد لاهیجان شمال

چای سبز مشهد لاهیجان شمال

همانطور که می دانید، کشور ما ایران نیز یکی از تهیه کنندگان و عرضه کنندگان چای در جهان به شمار می رود. مصرف انواع چای در ایران بخشی از آداب و رسوم روزمره به حساب می آید و برای هر ایرانی تهیه و نوشیدن چای با کیفیتی مرغوب از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت و نوع چای امری است که بسیار اهمیت دارد، پس باید دقت داشته باشید که به ویژه برخی از انواع چای مانند چای سبز را از مراکز و نمایندگی های معتبر تهیه نمایید. یکی از تهیه و عرضه کنندگان بهترین و مرغوب ترین نوع چای سبز در ایران چای سبز مشهد لاهیجان شمال است که به دلیل داشتن سابقه بسیار طولانی فعالیت در زمینه تهیه و عرضه بهترین نوع چای سبز، از شهرت و محبوبیت فراوانی برخوردار است.

چای سبز مشهد لاهیجان شمال

قیمت چای سبز

قیمت چای سبز قیمت چای سبز

برای خرید چای سبز بهتر است بدانید که این چای به رنگ سبز تیره و طعم آن نسبت به چای سیاه نافذتر است. چای سبز، کافئین کمی دارد و ایجاد عصبانیت یا بی‌خوابی نمی‌کند. جهت اطلاع از قیمت چای سبز با مراجعه به مراکز و نمایندگی های معتبر فروش بصورت حضوری و یا اینترنتی ، چای سبز را در بسته بندی های متنوع با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید و از تخفیفات استثنایی بهره مند شوید. این چای به شکلی کاملا بهداشتی بسته‌بندی می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

چای سبز لاهیجان

چای سبز لاهیجان چای سبز لاهیجان

چای سبز لاهیجان، یک نوشیدنی ملایم و دلچسب است که نوشیدن آن در هر زمانی از روز می تواند ایده آل باشد. چای سبز لاهیجان قطعا تجربه ای متفاوت از نوشیدن چای اصیل ایرانی را به شما خواهد داد. دمنوشی که از تازه ترین برگ های چای و بدون دخالت ماشین چیده شده است و عطر و طعمی بینظیر دارد. چای سبز لاهیجان، چون از برگ های تازه بوته چای تهیه می شود تلخی بسیار کمتری دارد که طعم آن را دلنشین کرده است. این چای کاملا ارگانیک و فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده است . به همین دلیل تمام خواص آن حفظ شده است. نوشیدن این دمنوش، نه تنها تاثیرات شگرفی بر روی سلامت جسمی دارد، بلکه می تواند به میزان قابل توجهی بر سلامت روان و آرامش اعصاب تاثیرگذار باشد. درصد بالای آنتی اکسیدان موجود در این دمنوش، تاثیرات معجزه گری در زیبایی پوست و جوان ماندن دارد و مصرف روزانه آن می تواند علائم پیری و چین و چروک را به صورت چشم گیری کاهش دهد.

چای سبز تازه

چای سبز تازه

چای سبز یکی از نوشیدنی های سالم است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. چای دومین نوشیدنی پرمصرف بعد از آب است. ۷۸درصد از چای مصرف شده در جهان سیاه و ۲۰ درصد آن سبز است . مردم چین و ژاپن از مصزف کنندگان عمده ی این گیاه جادویی هستند. چای سبز در کشورهای چین، ژاپن، هند، سریلانکا، تایوان، نیوزیلند و ایران تولید می شود . مردم چین به این چای به عنوان یک دارو نگاه می کنند و در طب سنتی نقش به سزایی دارد. چای سبز همانند سایر انواع چای از برگ گیاه Camellia sinensis تهیه می شود. برخلاف سایر انواع چای (چای سیاه، چای اولانگ و …) برگ های تازه چای بدون هیچ فرایند اکسایشی مورد مصرف قرار می گیرد و روند خشک شدن برگ های سبز چای با استفاده از بخار خشک است. این چای سرشار از مواد مغذی است و بیشتر از سایر انواع چای آنتی اکسیدان دارد.

بهترین نوع چای سبز چیست؟

بهترین نوع چای سبز ، چای سبز تازه است زیرا در ترکیبات آن مواد شیمیایی و افزودنی ها وجود ندارد. وجود مواد شیمیایی و نگهدارنده در چای عطر و طعم چای خالص را تغییر می دهند. مصرف این چای ها به صورت مکرر ممکن است باعث عوارض جانبی شوند. چایی که با خشک کردن برگ های چای و سپس خرد کردن آنها در آسیاب و تبدیل آن به پودر تهیه می شود بهترین نوع است. برخلاف انواع دیگر چای سبز این نوع بعد از دم کردن رنگ مات به خود نمی گیرد و طعم برگ های چای حفظ می شود. چایی که از بو دادن برگ های چای در دمای بالا تهیه می شود عطر قوی دارد در این فرایند مقدار زیادی از کافئین چای از بین می رود که برای افرادی که منع مصرف کافئین دارند مناسب است.

مصرف چای سبز چه خواصی دارد؟

  • جلوگیری از ابتلا به سرطان
  • کاهش کلسترول
  • رفع مشکلات دهان و دندان
  • جوانی و زیبایی
  • تقویت استخوان و مفاصل
  • پیشگیری از آلزایمر
  • درمان بیماری های کبدی
  • جلوگیری از فشار خون
  • کاهش قند خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تسریع روند بهبود زخم ها
  • آرامش بخش
  • جلوگیری از افسردگی و استرس
  • سلامت قلب

روش صحیح نگهداری از چای سبز

شاید یکی از مهم تریم نکات در مورد چای سبز، نحوه نگهداری صحیح از آن است. برگ‌های چای سبز پس از تولید با اکسیژن هوا ترکیب و این موضوع موجب تلخ و خراب شدن چای می‌شوند. چای سبز بیش از هر نوع چای دیگری، مستعد این نوع واکنش‌هاست، بنابراین بهتر است آن را به درستی نگه ‌داری کنید. بهترین روش برای نگه ‌داری از چای سبز، ریختن آن در یک ظرف مات و تیره و قرار دادن در محیط سرد و خشک است. بهتر است ظرف محتوی چای سبز را در یخچال قرار دهید. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که تغییر دما موجب خرابی و تلخی چای می‌شود. بنابراین اگر یخچال را برای نگه‌داری از چای انتخاب کردید، این انتخاب باید دائمی باشد. یعنی یا چای سبز را همیشه در یخچال قرار دهید یا از همان اول بیرون از یخچال بگذارید تا چای دچار تغییر دما نشود.

چای سبز کیسه ای

چای سبز کیسه ای چای سبز کیسه ای

لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود كه بهترین روش تهیه آن را بدانیم. به طور كلی اغلب خانواده‌ها چای را دم كرده و از آن نوشیدنی معطر با طعم دلنشینی تهیه‌ می‌كنند كه بسیار در رفع خستگی موثر است. اما در مقابل برخی افراد هم هستند كه از چای‌های كیسه‌ای كه در بازار موجود است استفاده می‌كنند.

اشکال مختلف چای سبز در بازار:

  1. چای سبز به همراه آب که با شکر یا شیرین کننده های مصنوعی که در بطری های خاصی ریخته شده است.
  2. چای سبزکیسه ای
  3. کنسانتره مایع برگ های طبیعی چای
  4. چای سبز فوری (به شکل پودر)
  5. عصاره چای سبز (به شکل کپسول)
  6. قرص (سریع تر در آب حل می شود و زودتر جذب بدن می شود)

ارزش غذایی و میزان کالری چای سبز کیسه ای در هر 100 گرم برابر با 1 کالری می باشد. در برخی از چای‌های خشك نیز كه دارای كیفیت بالا نیستند از مواد افزودنی رنگ و طعم‌دهنده استفاده می‌شود. لذا برای خرید یك چای بهداشتی و كنترل شده لزوما به وجود پروانه بهداشت روی بسته‌بندی آن توجه كنید و حتی‌المقدور از چای‌های ارگانیك كه كاملا طبیعی و به دور از مواد و كودهای شیمیایی تهیه می‌شوند استفاده نمایید.