پیامد مصرف قهوه گانودرما

اجزای فعال دارای چندین پیامد درمانی هستند، مانند عوامل ضد ویروسی، ضد سرطانی، محافظت کننده کبد، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهش کلسترول [47،48،49،50،51].
مقاله حاضر به طور انتقادی مزایای G. lucidum را از ارزش غذایی قهوه گانودرما موکا گرفته تا اثرات دارویی مورد بحث قرار می دهد و پتانسیل آن را به عنوان منبع مواد مغذی و غذای کاربردی روشن می کند.

علاوه بر این، این بررسی پاسخ‌هایی با دیدگاه انتقادی به بسیاری از سؤالات ارائه می‌دهد، از جمله اینکه چرا ترکیبات زیست فعال G. lucidum نیاز به مطالعه بیشتر در شرایط آزمایشگاهی و in vivo دارند، و چه رازهایی هنوز در پس آنها وجود دارد.

آیا اطمینان از کیفیت و ایمنی G. lucidum و همچنین بهترین روش برای دستیابی به آن مهم است؟ با پتانسیل G. lucidum، آیا آینده ما را به امکان استفاده تجاری در مقیاس وسیع از G. lucidum و محصولات آن به عنوان غذاها و داروهای کاربردی جدید خواهد برد؟

علیرغم اینکه قهوه اسپرسو اصل لوسیدوم به دلیل محتوای بیشتر ترکیبات تلخ در حالت خام خوراکی نیست، می توان با تبدیل آن به محصولات تولیدی مانند پودرها، مکمل ها و چای، طعم آن را افزایش داد [52].

ارزش غذایی G. lucidum در بخش زیر به طور عمیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قابل اعتماد و متخصص:
2. مشخصات تغذیه ای گانودرما لوسیدوم
“داروها و غذا منشأ مشترک دارند” – کال [53].

برای هزاران سال، قارچ در سراسر جهان به عنوان غذا و دارو ارزش داشته است [8]. با این وجود، قارچ ها هنوز تا حد زیادی منابع دست نخورده ای در تولید محصولات دارویی، مواد مغذی و لوازم آرایشی موثر هستند.

در واقع، تنها تقریباً 150224 گونه [54] از 2.2 تا 3.8 میلیون گونه قهوه صد درصد روبوستا در سراسر جهان توصیف شده است [55]. حدود 3000 گونه که متعلق به ماکروفانگی ها هستند برای مصرف انسان ایمن هستند، مانند قارچ های خوراکی [56].

از دیدگاه متخصص تغذیه، قارچ های تازه به طور کلی حاوی فیبرهای محلول و نامحلول هستند. فیبر محلول عمدتاً بتا گلوکان پلی ساکاریدها و کیتوزان ها است [57].

با این حال، یک سوال به ذهن متبادر می‌شود: آیا G. lucidum که به طور طبیعی یا وحشی رشد می‌کند از نظر اجزای تغذیه‌ای با رشد مصنوعی متفاوت است؟

با توجه به تحقیقات در این زمینه، پاسخ مثبت است، زیرا مشخص شد که مقادیر پروتئین خام، کربوهیدرات‌ها و فیبر خام در قهوه فوری سوپریم که به‌طور مصنوعی رشد می‌کند، بیشتر است [58]. مطالعات اندکی مشخصات تغذیه ای G. lucidum را نشان داده اند.

روی و دیگران [59] ارزش غذایی و ترکیب معدنی G. lucidum را گزارش کردند. از طریق یک دیدگاه تحلیلی از مشخصات تغذیه ای قارچ G. lucidum (جدول 2)، می توان به چندین نتیجه مهم رسید.

  • منابع:
    1. Nutritional Profile and Health Benefits of Ganoderma lucidum “Lingzhi, Reishi
  • تبلیغات: 
  1. بینش معنادار درمورد استفاده از رنگ ها
  2. قیمت انواع پارچه لگ چرم صادراتی
  3. بهترین تولیدکننده تاپ ورزشی نخی زنانه
  4. بررسی اصل و ریشه ی کشمش