نمایشگاه مجازی داستان کفش ورزشی فوتبال از قدیمی ترین تا مدرن ترین آن!

از زمان ورود و محبوبیت فوتبال در برزیل در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، این فقط بازی نبود که دستخوش دگرگونی شد.

همراه با روندها و فن آوری های هر دوره، یک قطعه اساسی برای ورزشکاران نیز در طول زمان تکامل یافته است: چکمه ها.

این نمایشگاه مجازی داستان کفش ورزشی فوتبال از قدیمی ترین تا مدرن ترین را روایت می کند.

آیا می دانستید که کفش همیشه بخشی از فوتبال نبود؟ در پایان قرن نوزدهم، مردان و زنان با چکمه‌های چرمی، معمولی آن زمان، بازی می‌کردند که به تدریج ثابت شد که برای ورزش بی‌تأثیر است.

 بنابراین، با گذشت زمان و رواج این روش، کفش‌ها باید برای پاسخگویی بهتر به نیازهای ورزشکاران تطبیق داده شوند.  

این نمایشگاه مجازی که در Google Art & Culture برگزار می‌شود، داستان تکامل کفش‌های ورزشی، از آغاز فوتبال تا دوران مدرن‌تر را روایت می‌کند.

 این نمایشگاه تغییراتی را که کفش‌های فوتبال پشت سر گذاشته‌اند، از جنس تا رنگ، و همچنین اختلافات بین برندها و آخرین فناوری‌ها را بررسی می‌کند.  

همه ما می دانیم که اکثر کلاس های ورزش و تربیت بدنی به نوع خاصی از کفش نیاز دارند: کفش های کتانی. اما چگونه مناسب ترین مدل را انتخاب کنیم؟ برای مشاوره اینجا را ببینید.

کفش ورزشی

با پیشرفت تکنولوژی، برندهای مواد ورزشی هر ساله مجموعه‌ای از مدل‌های جدید را ایجاد می‌کنند که هر کدام برای یک سبک ورزشی طراحی شده‌اند.

 در تبلیغات به طور کلی بیان می کنند که تنیس برای عملکرد ورزشکاران ضروری است.
خب، امروزه تنیس می تواند مثلاً در یک مسابقه دو و میدانی مانند دوی 100 متر، که در آن چند صدم ثانیه برای تعیین پیروزی یا شکست رقبا کافی است، تفاوت های زیادی ایجاد کند.

 اما این تفاوت کوچک برای ورزشکارانی که در حال شروع حرفه خود هستند و حتی برای افرادی که فقط در تمرینات روزمره خود یا در کلاس های تربیت بدنی از کفش های تنیس استفاده می کنند مهم نیست.

علاوه بر این، از آنجایی که تکنولوژی ساخت این کفش ها بسیار تکامل یافته است، تغییرات بین یک برند و برند دیگر بسیار کم است. 

تفاوت قیمت ها، این یکی خیلی زیاد است، چون برای برند هم پول می دهید. به نظر شما خرید یک کفش کتانی مانند کفش های دیگر و پرداخت بسیار بیشتر صرفاً به دلیل داشتن مارک شناخته شده تری عادلانه است؟ تصور می کنم نه! بنابراین، اولین قدم در انتخاب این است که این ایده را فراموش کنید که باید یک “سوپر کفش کتانی” بخرید و هر سال مدلی بهتر از قبلی بیرون می آید.
کفش‌های کتانی خوب دارای ویژگی‌های زیر هستند: راحت هستند، خیلی گشاد یا خیلی تنگ نیستند، و تهویه مناسبی دارند که از ایجاد قارچ‌ها و قارچ‌هایی که در گرما تکثیر می‌شوند جلوگیری می‌کند توجه داشته باشید که سوراخ‌ها یا قسمت‌هایی که با پارچه سبک‌تر پوشانده شده است.

همچنین قبل از خرید وزن کفش را بررسی کنید موارد سبک تر را ترجیح دهید زیرا می توانند از آسیب دیدگی مچ پا و زانو جلوگیری کنند.

حالا اگر ورزشکار هستید و به صورت دوره ای برای یک رشته ورزشی تمرین می کنید، نکات بیشتری برای انتخاب کفش کتانی برای شما وجود دارد.

 آنهایی که لوله بلند دارند برای محافظت از ناحیه مچ پا مفید هستند و برای کسانی مناسب هستند که به طور مداوم ورزش هایی را انجام می دهند که نیاز به تماس و تلاش بدنی زیادی دارد، مانند بسکتبال. 

کفش افرادی که در مسابقات دو و میدانی به خصوص مسابقات شرکت می کنند باید قسمت جلویی (پنجه پا) را کمی بلند کرده باشد.

 کسانی که در فوتبال تمرین می کنند به کفش های مخصوصی به نام گیره نیاز دارند که مقاومت بیشتری نسبت به کفش های معمولی دارند که اتفاقاً در صورت استفاده در این ورزش به سرعت خراب می شوند.

 علاوه بر این، چکمه ها دارای گیره هایی هستند که ثبات بیشتری را در زمین تضمین می کند.
برخی روش‌ها وجود دارند که استفاده از کفش‌های کتانی را کنار می‌گذارند، مانند اکثر ورزش‌های رزمی (جودو، کاراته، تکواندو، جیو جیتسو، و غیره) و شنا است.

در این مواقع، پوشیدن دمپایی لاستیکی در مسیر بین رختکن و محل تمرین بدنی را فراموش نکنید، بنابراین از ابتلا به قارچ ها و سایر بیماری هایی که هنگام راه رفتن با پای برهنه ممکن است به آن مبتلا شوید، جلوگیری کنید.
هنگامی که یک کفش ورزشی با ویژگی های مناسب پیدا کردید، فقط مدلی را انتخاب کنید که به نظر شما زیباتر است.