فواید و تفاوت چای سبز در مقابل چای سیاه

چای سیاه و سبز هر دو از برگ های یک گیاه به دست می آیند. تفاوت اصلی در پردازش برگها است. برگ های چای سبز به اندازه سیاه فرآوری نمی شوند و در نتیجه محتوای مواد مغذی آنها نیز متفاوت است. چای سبز و چای سیاه هر دو فواید سلامتی شگفت انگیزی دارند، اما اگر هنوز در مورد انتخاب چای سبز یا چای سیاه بحث می کنید، نگاه عمیق تر به تفاوت بین چای سبز و چای سیاه می تواند به انتخاب شما کمک کند.

چای سیاه در مقابل چای سبز: تفاوت

چای سبز

برگ های چای سبز تحت فرآیند 100% اکسیداسیون قرار نمی گیرند و بنابراین، مواد مغذی کلیدی را حفظ می کنند. یکی دیگر از مزایای چای سبز کیسه ای این است که حاوی کافئین بسیار کمتری نسبت به چای سیاه و تنها یک چهارم کافئین موجود در یک فنجان قهوه است.

فرآیند تخمیر چای سبز تضمین می کند که پلی فنول های بیشتری حفظ می شود و آن را غنی از آنتی اکسیدان می کند. عدم اکسیداسیون همچنین باعث می شود که آن را بسیار غنی از EGCG (اپی گالوکاتچین گالات) کند که یک آنتی اکسیدان بسیار مفید است. هنگامی که با رژیم غذایی مناسب و ورزش ترکیب شود می تواند به کاهش وزن کمک کند. چای سبز ارگانیک خالص همچنین به سم زدایی کمک می کند که می تواند سلامت کلی را تقویت کند.

چگونه یک فنجان چای سبز کامل دم کنید

220 میلی لیتر آب را تا 80 درجه سانتیگراد گرم کنید یا تا زمانی که تازه شروع به جوشیدن کند. آن را روی 2.5 گرم برگ چای سبز تازه در یک قابلمه بریزید. روی آن را بپوشانید و بگذارید 3 دقیقه دم بکشد. سپس صاف کرده و سرو کنید. در حالی که می توان کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کرد، شکر یا شیر معمولاً ترجیح داده نمی شود.

چای سیاه

برخلاف چای سبز، EGCG موجود در چای سیاه در طی فرآیند تخمیر از بین می رود. بنابراین، وقتی صحبت از آنتی اکسیدان ها می شود، چای سبز برتری واضحی دارد. چای سیاه همچنین حاوی کافئین بیشتری نسبت به چای سبز است، یعنی حدود یک سوم کافئین موجود در یک فنجان قهوه. همچنین نسبت به چای سبز اسیدی تر است – اما می توان با اضافه کردن یک قطره لیمو به آن کاهش داد. چای سیاه ممکن است به اندازه چای سبز در سنجش سلامتی امتیاز نداشته باشد، اما همچنان برای بدن مفید است.

چای سبز بهتر است یا چای سیاه - همه چیز درباره خواص چای سبز و چای سیاه | دیجی‌کالا مگ

قیمت چای سبز

نحوه دم کردن یک فنجان چای سیاه کامل:

220 میلی لیتر آب را با دمای 100 درجه سانتیگراد بجوشانید. آب داغ را به دو و نیم گرم برگ چای سیاه اضافه کنید. بگذارید چهار دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید و در فنجان بریزید. لیمو، شکر، خامه یا شیر را می توانید بنا به سلیقه خود اضافه کنید.

محتوای کافئین
اگر از خود می پرسیدید که آیا چای سبز کافئین بیشتری نسبت به چای سیاه دارد، پاسخ منفی است. در حالی که چای سبز حاوی 9 تا 50 میلی گرم کافئین در هر فنجان است، چای سیاه بین 42 تا 72 میلی گرم کافئین دارد.

فواید نهفته ‌نوشیدن چای برای سلامتی چیست؟ - ایمنا

چای سبز مشهد

فواید چای سیاه در مقابل چای سبز

اگرچه چای سبز و سیاه هر دو حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به پیشگیری از سرطان و سایر بیماری ها کمک کند، چای سبز در پیشگیری از سرطان از چای سیاه جلوتر است. از آنجایی که چای سبز به صورت حداقلی فرآوری می شود، آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به چای سیاه دارد و آن را به یک نوشیدنی عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی کاهش وزن شما تبدیل می کند. چای سیاه در مقابل چای سبز را در لیستی قرار دهید که نوشیدنی بهتری است و چای سبز قطعا برنده جایزه نوشیدنی سالم تر خواهد بود.

بنابراین، اگر فکر کرده اید که چای سبز و چای میوه به بهتر است یا چای سیاه. در اینجا شما آن را دارید. انتخاب خود را انجام دهید و از نوشیدنی خود لذت ببرید. در هر صورت، شما نمی توانید اشتباه کنید زیرا هر دو به روش خود سالم هستند