در یک اتوبوس که مسئول حمل چای نیم کیلویی گلچین بود تریاک یافت شد

هیچ مدرک معتبری مبنی بر مضر بودن چای نیم کیلویی گلچین وجود نداشت. زمانی که میزان کافئین کمتر از 250 میلی گرم در فنجان بود، هیدراتاسیون طبیعی با مصرف چای سازگار بود. به نظر می رسد مصرف متوسط کافئین از چای باعث بهبود عملکرد ذهنی می شود، اگرچه حجم نمونه کوچک بود.

هیچ مدرکی مبنی بر آسیب رساندن به وضعیت آهن با نوشیدن چای وجود نداشت، مگر اینکه جمعیت از قبل در معرض خطر کم خونی قرار داشته باشند.

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است فوایدی از جمله بهبود سلامت قلب و روده، کاهش کلسترول بد LDL، فشار خون و سطح قند خون را به همراه داشته باشد به غیر از آب، چای سیاه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است.

این گیاه از گیاه Camellia sinensis می آید و اغلب برای طعم های مختلف با گیاهان دیگر مانند ارل گری یا چای مخلوط می شود از نظر طعم قوی تر است و کافئین بیشتری نسبت به سایر چای ها دارد، اما کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد.

چای سیاه همچنین دارای مزایای سلامتی مختلفی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

در اینجا 10 مزیت چای سیاه برای سلامتی آورده شده است که همگی توسط علم تایید شده اند خاصیت آنتی اکسیدانی دارد آنتی اکسیدان ها به عنوان یک سری از مزایای سلامتی شناخته شده اند.

مصرف آنها می تواند به حذف رادیکال های آزاد و کاهش آسیب سلولی در بدن کمک کند. این در نهایت ممکن است به کاهش خطر بیماری مزمن کمک کند پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که در برخی غذاها و نوشیدنی ها از جمله چای سیاه یافت می شود.

گروه‌هایی از پلی‌فنول‌ها، از جمله کاتچین‌ها، تافلاوین‌ها و تآروبیگین‌ها، منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها در چای سیاه هستند و ممکن است سلامت کلی را ارتقا دهند.