خواص بی نظیر بادام درختی شور برای گرفتگی های قلب و عروق از نظر مردم کره!

بادام یا Almond تلفظ در انگلیسی بدون صدای L به صورت Amund یا Amund خوانده می شود اما برای زبان تایلندی، ما بیشتر در خواندن و املای  بادام یا بادام محبوب هستیم.

بادام با نام علمی  Prunus dulcis (Mill.) DAWebb (نام علمی Prunus amygdalus Batsch) از خانواده گل رز ( ROSACEAE ) و بومی خاورمیانه و جنوب آسیا است.

درخت بادام درختی است خزان پذیر به ارتفاع حدود 10-4 متر برگ های آن دارای لبه های دندانه دار به طول حدود 3-5 اینچ است گل های بادام درختی شور سفید یا صورتی روشن با 5 گلبرگ می باشد میوه بادام سبز رنگ است.

 وقتی کهنه میشه قهوه ای میشه در میوه فقط یک دانه وجود دارد یک پوسته بیرونی وجود دارد و یک پوسته سخت دانه را می پوشاند.

بادام

دانه ها را می توان خورد و بادام هم با پوست و هم بدون پوست فروخته می شود یا آن را زیر آب داغ بگذارید تا پوسته ها نرم شود و دانه ها سفید بماند.

بادام از آجیل هایی است که برای بدن بسیار بیشتر از انواع دیگر آجیل ها مغذی است و همچنین در رتبه 1 از 10 بهترین غذاها برای سلامتی قرار دارد.

 اگر ارزش غذایی این آجیل را در مقایسه با سایر میوه ها و سبزیجات دیده باشید، شوکه خواهید شد زیرا ویتامین ها و مواد معدنی مهمی برای بدن مفید هستند و همچنین دارای مقدار زیادی هستند.

آیا بادام چربی دارد؟ احتمالاً سوالی است که برای بسیاری از افراد مطرح شده است زیرا اگر به میزان چربی این آجیل در 100 گرم نگاه کنید، ممکن است شوکه شوید زیرا تا 49.42 گرم چربی دارد (بسیار زیاد)، اما در کمال تعجب، اگر به مقدار مناسب و به طور منظم مصرف شود.

واقعا می تواند به کاهش وزن و چاقی کمک کند با مطالعه از مجله بین المللی چاقی نشان داد افرادی که روزانه 70 عدد بادام می خورنداین به کاهش دور کمر تا 7 اینچ کمک می کند!!

بیشتر از کسانی است که تا 2 اینچ غذا نمی خورند، زیرا خوردن بادام به کاهش کم کم خوردن یا میان وعده ها کمک می کند و سطح چربی بد را نیز کاهش دهد.