تلوزیون سامسونگ که به مدت 19 سال خاموش نشد

محدوده دینامیکی بالا (HDR): محدوده دینامیکی بالا به سینما خانگی اسنوا اجازه می دهد تا با حفظ رنگ سیاه عمیق، نقاط برجسته بسیار روشن تری را نمایش دهد، البته فقط با محتوای خاص HDR. در حالی که محتوای محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) دارای حداکثر روشنایی در حدود 100 نیت است، مجموعه‌های HDR پیشرفته می‌توانند دارای نقاط برجسته بیش از 1500 نیت باشند.

این ویژگی نسبت به جاروبرقی رباتیک سامسونگ بسیار بالا تر است و پاکیزگی را به شدت بهبود می بخشد.

و تصویری پویاتر ارائه می دهد که در آن اشیاء روشن (خورشید، آتش، اژدر فوتون) واقعاً از روی صفحه می پرند. HDR10 فرمت استانداردی است که همه تلویزیون های دارای HDR از آن پشتیبانی می کنند.

محتوای HDR10 حاوی متادیتا (یا اطلاعاتی در مورد نحوه ارائه تصویر) فقط برای فیلم است، در حالی که فرمت‌های پیشرفته‌تر HDR10+ و Dolby Vision دارای متادیتا برای هر صحنه جداگانه هستند—بنابراین تلویزیون می‌تواند هنگام تغییر تصویر را بهتر بهینه کند. .

گستره رنگی گسترده: محتوای Ultra HD دارای طیف رنگی وسیع تری نسبت به محتوای استاندارد HDTV است. در حال حاضر، بیشتر محتوای UHD با همان طیف رنگی DCI/P3 استفاده می‌شود که در سینمای تئاتر استفاده می‌شود (هدف نهایی، وسعت رنگ‌های Rec. 2020 حتی بزرگ‌تر است).

این طیف رنگی گسترش یافته  سبب شده تا قیمت تلویزیون سامسونگ 32 اینچ دست دوم بالا رود و اجازه می دهد تا رنگ های قرمز، آبی و سبز غنی تری را نسبت به قبل نشان دهد. برخی از تلویزیون ها از فناوری نقطه کوانتومی برای تولید این طیف رنگ گسترده تر استفاده می کنند.

نقاط کوانتومی: نقاط کوانتومی یک فناوری تقویت‌کننده رنگ هستند که عمدتاً در تلویزیون‌های LCD یافت می‌شود (اگرچه برخی از تلویزیون‌های OLED 2022 هم اکنون این فناوری را دارند).

نقاط کوانتومی که عمدتاً به عنوان فیلتری که روی یک بستر نقاشی می‌شود، نانوکریستال‌های میکروسکوپی هستند که وقتی با نور آبی برخورد می‌کنند، نور قرمز یا سبز بسیار واضحی تولید می‌کنند (بسته به اندازه کریستال).

از این رو دلیل بالا رفتن قیمت یخچال ساید بای ساید ال جی 40 فوت باتوجه به امکانات بسیار بالا توجیح پذیر می باشد.

نقاط کوانتومی فناوری اولیه ای است که به تلویزیون های LCD اجازه می دهد تا طیف رنگی وسیع مورد نیاز برای نمایش صحیح محتوای HDR را تولید کنند، زیرا اشباع رنگ قرمز و سبز را تا حد زیادی افزایش می دهند.

  • منابع:
    1. The Best TVs

  • تبلیغات: 
    1. پارچه مبلی به دلیل ماهیت خود در نمایشگاه و پارگی است
    2. تولید کننده پارچه لگ چرم ساده کیلویی
    3. فروش کیف ورزشی زنانه به صورت ویژه
    4. cnc جواهر سازی | فروش عمده و ارزان آن در کشور