برند خرما کبکاب فامیلا در جشنواره برلین موفق به اخذ دو نشان استاندارد کیفی شد!

فصل برداشت خرما مهم ترین و هیجان انگیزترین فصل برای کشاورزان است.

تمام واریته های خرما زمانی برداشت می شوند که تمام خرمای خوشه یا حتی کل خرما کمتر از 20 درصد آب (از وزن میوه) داشته باشد. 

خرماهای حاوی آب بیشتر باید (به صورت مصنوعی یا در برابر نور خورشید) تا سطح 16 تا 19 درصد خشک شوند تا امکان نگهداری بدون یخچال فراهم شود.

در این حالت میوه ظاهر مرسوم خود را دارد (با توجه به هر گونه خاص)، با چین و چروک ها و رنگ مشخص خود، از قهوه ای تیره تا زرد روشن است.

کشاورزان باید از درختان خرما کبکاب فامیلا بالا بروند و شاخه های خرما را قطع کنند و با طناب به پایین بفرستند. سپس میوه های خرما را از شاخه ها جدا کنید.

در واقع این اولین قدم در مرتب سازی است در مرحله بعد، پرورش دهندگان میوه های معیوب را از میوه های خوب جدا می کنند.

در این مرحله تمامی خرماهایی که توسط حیواناتی مانند پرندگان یا حشرات آسیب دیده اند جدا شده و سپس مابقی محصول بسته بندی می شود.

خرما

 معمولاً تمام فرآیندهای خرما توسط پرورش دهندگان در نزدیکی باغ هایشان انجام می شود پس از اولین مرتب سازی و بسته بندی توسط پرورش دهندگان، محصول را به کارخانه آجیل پاریز منتقل می کنیم و در آنجا سورت دوبل را آغاز می کنیم.

 در این مرحله از دستگاه شستشو و پولیش خرما استفاده می کنیم با این کار تمام آلودگی های خارجی از بین می رود.

پس از پرداخت، خرما به نوار نقاله منتقل می شود که دوباره مرتب سازی و بازرسی را به صورت دستی انجام می دهیم.

در این مرحله خرماها بر اساس سایز مرتب می شوند و در صورت باقی ماندن خرماهای بد شکل یا معیوب حذف می شوند. 

کنترل و نمونه برداری خرما توسط کارگران آزمایشگاه انجام می شود کنترل باید اطمینان حاصل کند که الزامات دستورالعمل ها و تعاریف مرتب سازی رعایت شده است. 

آزمایش عیوب داخلی با بریدن میوه با چاقو و بررسی حفره داخلی انجام می شود نمونه برداری طبق رویه هایی انجام می شود که فراوانی نمونه برداری و اندازه نمونه را مشخص می کند.

بسیاری از مشتریان، به ویژه از بازارهای اروپایی، خواستار این هستند که فرآیندهای کنترل کیفیت مورد استفاده توسط تولیدکنندگان مستند شود.