با چند روش ساده می توانید بادام شیرین درختی را در منزل پرورش دهید

هزاران سال پیش بادام شیرین اصلا اشتها آور نبود آنها نه تنها بسیار شیرین بودند، بلکه بسیار خوشمزه نیز بودند اما در نقطه ای، بشریت درخت بادام شیرین را به درختی با میوه های شیرین تبدیل کرد که کشت آن در سراسر جهان گسترش یافت.

در حال حاضر سالانه 2.2 میلیون تن بادام شیرین درختی – فقط با احتساب قسمت خوراکی آن – تولید می شود و فروش آن بیش از 7500 میلیون دلار درآمد دارد همه اینها به لطف یک جهش کوچک در یک ژن است.

این نتیجه اصلی توسط یک تحقیق بین المللی به رهبری مرکز علوم خاک و زیست شناسی کاربردی Segura (CEBAS-CSIC) در مورسیا است که ژنوم بادام را توالی یابی کرده است.

نتایجی که امروز در مجله Science منتشر شد،راه را برای بهبود کشت این درخت میوه که اسپانیا یکی از تولیدکنندگان پیشرو در جهان است، باز می کند.

بادام درختی وحشی حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است وقتی حیوانات آن را می‌خورند، به قند، بنزآلدئید – مسئول طعم تلخ – و سیانید تبدیل می‌شود.

بادام

سیانید یک ماده بسیار سمی است که تنفس را در بافت ها مهار می کند: عملکرد میتوکندری ها، نیروگاه های سلولی را متوقف می کند.

بنابراین آمیگدالین یک مکانیسم دفاعی قدرتمند برای جلوگیری از خوردن بادام و از بین بردن دانه ها توسط حیوانات است.

در مقادیر کافی، حتی برای انسان کشنده است بر اساس یک مطالعه، 50 عدد بادام برای کشتن انسان کافی است، اگرچه بستگی به وزن دارد.

فکر کنم 20 کافیه راکل سانچز پرز توضیح می دهد که در مورد یک کودک، تعداد انگشت شماری کافی است.

با این حال، جای نگرانی نیست، زیرا «کسی قرار نیست بیش از یک بادام تلخ بخورد». و اگر پخته شوند، «سیانید و بنزآلدئید تبخیر می‌شوند.