با مصرف گردو روسی از خونریزی معده در امان باشید

ما شرکت‌کنندگان را برای بازدید با متخصصان تغذیه هر 2 ماه برنامه‌ریزی کردیم، با هدف ارزیابی انطباق، افزایش ماندگاری، جمع‌آوری داده‌ها در مورد تحمل، و تحویل گردو در صورت لزوم.

برای شرکت‌کنندگان در گروه گردو، متخصصان تغذیه در هر بازدید، گردوهای خرد شده را به مدت 8 هفته (در کیسه‌هایی برای مصرف روزانه) ارائه کردند. متخصصان تغذیه داده های پیگیری را در مورد چاقی و فعالیت بدنی از همه شرکت کنندگان در ویزیت های 12 و 24 ماهه به دست آوردند.

علاوه بر این، آنها مصرف گردو روسی را از طریق سوابق غذایی سه بعدی در بازدیدهای 6، 12 و 24 ماهه (بارسلونا) یا از طریق 5 یادآوری رژیم غذایی 24 ساعته اعلام نشده در طول مدت آزمایش (لوما لیندا) نظارت کردند.

ما ترکیب مواد مغذی رژیم‌ها را با نرم‌افزار Food Processor Plus (ESHA Research) محاسبه کردیم، که در صورت لزوم با پایگاه‌های اطلاعاتی مواد مغذی غذاهای محلی سازگار شده است.

علاوه بر این، برای بررسی تأثیر مصرف طولانی‌مدت گردو بر ساختار مغز، اتصال حالت استراحت، جریان خون، و بیان شبکه‌های عملکردی مغز در طول نیازهای شناختی، ما مطالعات MRI مغز را در زیرمجموعه‌ای از 120 شرکت‌کننده (تعداد محدود به دلایل بودجه) در مرکز بارسلون، جایی که یک مرکز MRI در دسترس بود.

تغییرات در MRI مغز یک پیامد ثانویه از پیش تعیین شده بود. در شروع کارآزمایی، این روش به شرکت‌کنندگانی که به‌طور تصادفی متوالی تخصیص داده شدند تا زمانی که اسلات‌های موجود تکمیل شوند، پیشنهاد شد.

در ابتدا و پایان مداخله، شرکت‌کنندگان تحت یک جلسه اسکن در MRI 3T قرار گرفتند تا علاوه بر fMRI، تصاویر ساختاری با وزن T1 (ضخامت قشر، مورفومتری مبتنی بر وکسل، حجم‌های با شدت ماده سفید و برچسب‌گذاری اسپین شریانی پرفیوژن) را دریافت کنند. در fMRI، ما فعالیت درون شبکه حافظه کاری همه شرکت‌کنندگان را در حین انجام کار اندازه‌گیری کردیم.

به طور خلاصه، برای هر موضوع و نقطه زمانی، نقشه‌های وابسته به بار فعالیت مغز را با مقایسه فعالیت در بالاترین تقاضای شناختی (یعنی 3-Back) با کمترین تقاضا (0-Back) ایجاد کردیم. علاوه بر این، نمرات فردی عملکرد کار را در طول اسکن ثبت کردیم. اطلاعات دقیق در مورد روش های MRI را می توان در روش مکمل 2 یافت.