با مصرف بادام درختی غلاف دار از کمر درد در امان باشید

بادام یکی از اولین درختان میوه اهلی شده بود که به دلیل «توانایی پرورش دهنده در پرورش بادام جذاب از دانه بود. حتی قبل از شروع پیوند می توانست اهلی شود». بادام‌های اهلی در اوایل عصر برنز  مانند مکان‌های باستان‌شناسی Numeira (اردن)،  یا احتمالاً زودتر ظاهر می‌شوند.

یکی دیگر از نمونه های باستان شناسی معروف بادام درختی غلاف دار، میوه ای است که در مقبره توت عنخ آمون در مصر (حدود 1325 قبل از میلاد) یافت شده است که احتمالاً از شام وارد شده است. مقاله ای در مورد کشت درخت بادام در اسپانیا در کتاب کشاورزی قرن دوازدهم ابن العوام آورده شده است.

از میان کشورهای اروپایی که باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ادینبورگ به‌عنوان کشت‌کننده بادام گزارش کرده‌اند، آلمان شمالی‌ترین کشور است، اگرچه شکل اهلی آن را می‌توان تا شمال ایسلند یافت.

درختان بادام کوچک تا متوسط هستند، اما ارقام تجاری را می توان روی پایه های مختلف پیوند زد تا درختان کوچکتر تولید کرد. انواع شامل:

Nonpareil  در دهه 1800 سرچشمه می گیرد. درخت بزرگی که بادام های بزرگ، صاف و پوسته نازک با 60 تا 65 درصد مغز خوراکی در هر مغز تولید می کند. برای تولید آجیل خوب به گرده افشانی از سایر گونه های بادام نیاز دارد.

Tuono منشا آن ایتالیا است. دارای پوسته های ضخیم تر و پرموتر با تنها 32 درصد مغز خوراکی در هر آجیل. پوسته ضخیم تر تا حدی از آفاتی مانند کرم پرتقال ناف محافظت می کند. نیازی به گرده افشانی با سایر انواع بادام ندارد.

ماریانا – به عنوان پایه برای ایجاد درختان کوچکتر استفاده می شودگسترده ترین گونه های بادام کاشته شده خود ناسازگار هستند. از این رو این درختان برای تولید دانه به گرده درختی با خصوصیات ژنتیکی متفاوت نیاز دارند.

بنابراین باغ های بادام باید مخلوطی از انواع بادام را پرورش دهند. علاوه بر این، گرده توسط حشرات از گلی به گل دیگر منتقل می شود. بنابراین تولیدکنندگان تجاری باید اطمینان حاصل کنند که حشرات کافی برای انجام این کار وجود دارد.

مقیاس بزرگ تولید بادام در ایالات متحده، مشکل قابل توجهی را در تامین حشرات گرده افشان کافی ایجاد می کند. بنابراین حشرات گرده افشان اضافی به درختان آورده می شود. گرده افشانی بادام کالیفرنیا بزرگترین رویداد گرده افشانی مدیریت شده سالانه در جهان است که هر ماه فوریه 1.4 میلیون کندو (تقریبا نیمی از کل کندوهای عسل در ایالات متحده) به باغ های بادام آورده می شود.