امسال صادرات موفقی از مواد شوینده اصفهان در کشور ایران داشتیم

نقطه ابری دمایی است که در آن مواد شوینده اصفهان نزدیک یا بالای CMC خود به دو فاز جدا می شود. میسل‌ها تجمع می‌یابند و معمولاً یک فاز ابری با غلظت مواد شوینده بالا تشکیل می‌دهند، در حالی که تعادل محلول در مواد شوینده خالی می‌شود.

محلول دو فازی حاصل را می توان جدا کرد و پروتئین استخراج شده در فاز غنی از مواد شوینده قرار دارد. مواد شوینده با دمای نقطه ابری پایین، مانند TRITON® X-114 برای استفاده با پروتئین ها توصیه می شود، زیرا دمای نقطه ابری بالا ممکن است پروتئین های محلول شده را تغییر شکل دهد.

نقطه ابری می تواند تحت تأثیر تغییرات غلظت مواد شوینده، دما و افزودن نمک یا پلیمرهایی مانند دکستران و پلی اتیلن گلیکول قرار گیرد. توجه داشته باشید که فاز غنی از مواد شوینده نیز به مواد شوینده خاص و غلظت نمک بستگی دارد.

در برخی شرایط، فاز ممکن است به جای کدر شفاف باشد و به عنوان فاز بالایی یا پایینی محلول قرار گیرد. در شوینده‌های غیریونی، این رفتار در جداسازی فاز و خالص‌سازی پروتئین‌های غشایی اعمال می‌شود.

شوینده های یونی حاوی گروه های سر آنیونی یا کاتیونی هستند و دارای بار خالص هستند. دم های آبگریز آنها یا زنجیره های هیدروکربنی مستقیم هستند، مانند دودسیل سولفات سدیم (SDS) و ستیل تری متیل آمونیوم بروماید (CTAB)، یا گروه های استروئیدی سفت و سخت، مانند نمک های اسید صفراوی. جاذبه آبگریز زنجیره های جانبی و نیروهای دافعه گروه های یونی.

نمک های اسید صفراوی مواد شوینده آنیونی با ستون فقرات متشکل از گروه های استروئیدی سفت و سخت، به عنوان مثال، نمک های سدیم اسید کولیک و اسید دئوکسی کولیک هستند.

به دلیل ساختار مسطح خود، این مولکول ها دارای یک صورت قطبی و یک غیر قطبی هستند. در نتیجه، CMCهای آنها بالا و میسلهای آنها کوچک است، که حذف آنها را با دیالیز آسان می کند.

6 اسیدهای صفراوی مواد شوینده نسبتاً ملایمی هستند و اغلب کمتر از مواد شوینده زنجیره خطی با همان گروه سر غیرفعال می شوند.