آشنایی با زغال

زغال سنگ سنگی است که از تجزیه حیات گیاهی به وجود آمده است. این ماده عمدتاً از کربن و بسیاری از عناصر کمیاب دیگر تشکیل شده است.

چگالی انرژی بالای زغال سنگ و ذخایر گسترده موجود در طبیعت، آن را به عنوان سوختی برای تولید برق در نیروگاه های زغال سنگ و در برخی مکان ها برای گرمایش مفید می کند.

زغال سنگ از این نظر کم هزینه در نظر گرفته می شود که ساخت نیروگاه زغال سنگ، استخراج زغال سنگ از زمین و سوزاندن آن به اندازه سایر فرآیندهای سوخت برای شرکت هزینه ای ندارد (به دلیل عوامل خارجی که نادیده می گیرد).

زغال سنگ نیز فراوان است ذخیره بزرگی در سطح جهان وجود دارداین امر منجر به سوزاندن زغال سنگ توسط مردم برای قرن ها شده است که ما امروز به این کار ادامه می دهیم.

تشکیل زغال سنگ چند صد میلیون سال پیش آغاز شد (زمان زوم را بررسی کنید) در شرایط محیطی بسیار متفاوت از شرایط کنونی. آب های اسیدی پوسیدگی مواد آلی را کند کرده و به این ماده آلی مرده، عمدتاً پلانکتون، اجازه می دهند که در لایه ها جمع شوند.

سپس مواد قدیمی در حالی که با رسوب پوشانده شده بود به عمق زمین فشار داده شد و در نهایت به یک ماده قهوه‌ای نازک به نام پیت تبدیل شد.

این ذغال سنگ نارس حاوی مقداری از انرژی است که توسط فتوسنتز زمانی که گیاهان زنده بودند تولید می شد فرآیندهای زمین شناسی این ذغال سنگ نارس را بیشتر دفن کردند، فشارها و دماهای بالا باعث شد که مواد بیشتر اتم های هیدروژن و اکسیژن خود را از دست بدهند و در نتیجه یک ماده غنی از کربن به نام زغال سنگ به وجود آمد.

انواع عمده زغال سنگ عبارتند از: آنتراسیت، لیگنیت، قیمت انواع زغال چینی رکورد فرعی و قیری متغییر می باشد  ومی بایست این نوع از محصول را از مراکز فروش تهیه و خریداری کنید.

نوع زغال سنگ تابعی از محل تشکیل و میزان تکامل آن است، آنتراسیت و زغال سنگ قیر پیشرفته ترین انواع زغال سنگ هستند و بنابراین تقریباً به طور کامل از کربن تشکیل شده اند.

زغال سنگ به عنوان یک منبع انرژی برای نزدیک به 2000 سال استفاده شده است به عنوان مثال، زغال سنگ به طور گسترده ای برای گرم کردن خانه در اوایل قرن هفدهم انگلستان استفاده می شد.

اما انقلاب صنعتی به طور چشمگیری تقاضا برای زغال سنگ را افزایش داد به طور خاص، بهبودهای جیمز وات در موتور بخار، زغال سنگ را برای انجام کار مفید ساخت.

در دهه 1830 استخراج زغال سنگ صنعتی پررونق در شرق ایالات متحده بود که زغال سنگ برای صنعت و لوکوموتیوهای بخار در جاده های راه آهن تازه توسعه یافته عرضه می شد.

در سال 2010 زغال سنگ 9.2 درصد از تولید انرژی اولیه کانادا را تشکیل می داد زغال سنگ در دنیای مدرن پرمصرف ترین و فراوان ترین سوخت فسیلی است.

قیمت روز زغال بلوط اصفهان دارای نزخ های بسیار گوناگونی است که می توانید بنا به نوع استفاده خود این نوع ازر محصول را خریداری نمایید.

نسبت ذخیره به تولید 109 ساله (از سال 2012) است مقدار کل ذخایر زغال سنگ تقریباً 1012 تن است، ایالات متحده بزرگترین ذخایر زغال سنگ را در خود جای داده است.

  • منابع:
    1. Coal
  • تبلیغات: 
  1. خرما چه واکنشی را در بدن این فرد انجام داد؟
  2. مبل سه نفره تختخواب شو
  3. اتاق نشیمن بدون مبل چگونه خواهد بود؟
  4. چه کسانی نباید خرما بخورند؟