فواید چای سبز برای سلامت روده

چای سبز همیشه به عنوان یک معجزه گر به خصوص در مورد سلامت روده شناخته می شود. این نوشیدنی که مدت‌ها در کشورهای آسیایی محبوب بوده است، به دلیل فواید سلامتی مانند حمایت از ایمنی و تراکم استخوان، محافظت در برابر سرطان، بهبود سلامت مغز و بسیاری موارد دیگر به عنوان یک غذای فوق‌العاده شناخته می‌شود. در حالی که چای سبز به طور فزاینده ای در غرب مورد استقبال قرار می گیرد، معمولاً به دلایل جدیدی است. این اغلب در کالاهای تجاری مانند شیرینی‌پزی و نوشیدنی‌های ساده تزریق می‌شود.

بهترین روش مصرف چای سبز برای کاهش وزن و لاغری

اما چای سبز بیهوده به عنوان معجزه گر در نظر گرفته نمی شود. از جمله مزایای سلامتی آن، توانایی آن در ایجاد تأثیر شدید بر سلامت روده بدن است. همانطور که در پست “پری بیوتیک ها یا پروبیوتیک ها – تفاوت چیست؟” ما ذکر شد، داشتن یک میکروبیوم سالم در حفظ سلامت کلی شما بسیار مهم است. نه تنها بر هضم شما تأثیر می گذارد، بلکه می تواند با باکتری ها مبارزه کند و حتی سلامت مغز شما را نیز تقویت کند.

با مطالعات اخیر پیرامون چای سبز مشهد و ارتباط آن با سلامت روده، ممکن است یکی از موثرترین غذاها برای تقویت میکروبیوم شما باشد. در اینجا دلیل آن است:

مصرف چای سبز با پر کردن باکتری های سالم در روده با بهبود سلامت روده مرتبط است. تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شده است که شواهدی را نشان می‌دهد که ثابت می‌کند چای سبز می‌تواند رشد باکتری‌های خوب روده را تشویق کند که منجر به فواید زیادی از جمله کاهش خطر چاقی می‌شود. همچنین می تواند منجر به نفوذپذیری کمتر در دیواره روده شود، وضعیتی که اغلب از آن به عنوان “روده نشتی” یاد می شود. در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان مصرف چای برای بهره مندی از تمام این فواید مورد نیاز است، ریچارد برونو، سرپرست این مطالعه، خاطرنشان می کند که نوشیدن آن در طول روز همراه با غذا یک مکان ایده آل برای شروع است.

هضم غذا را بهبود می بخشد.
مطالعه‌ای توسط یان و همکارانش نشان می‌دهد که چای سبز سرشار از پلی فنول‌ها است و به بدن کمک می‌کند تا فرآیند گوارش خود را بهبود بخشد. برای افراد ناآشنا، پلی فنول ها ترکیبات گوارشی هستند که در گیاه چای یافت می شوند. جای تعجب نیست که چای سبز یک ماده محبوب در انواع دیگر نوشیدنی های سلامتی و سلامتی است. بررسی Pretty Me از قهوه Lean N Green به دلیل توانایی آن در تسهیل هضم، چای سبز را به عنوان ستاره اصلی آن برجسته می کند. مصرف منظم چای سبز می تواند به شما در تسهیل روند هضم کمک کند، که به بهبود سلامت روده شما نیز کمک می کند.

بهترین ماسک های زیبایی و جوانی پوست فقط با چای سبز + روش

قیمت چای سبز

می تواند آلرژی غذایی را سرکوب کند.
محققان دانشگاه شینشو ژاپن اخیراً کشف کرده‌اند که میکروب‌های روده خاصی وجود دارند که می‌توانند بر نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به برخی از آلرژن‌ها تأثیر بگذارند. این تیم به سرپرستی تاسوکو اوگیتا، که اتفاقاً متخصص چای نیز است، کشف کردند که فلاونی‌فرکتور پلاتی، که در روده یافت می‌شود، سویه‌ای از خانواده باکتری‌های کلستریدیا است. این باکتری ها اثرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارند و می توانند التهاب را تسکین دهند. F. plautii توسط آنتی اکسیدان کاتچین موجود در چای سبز کیسه ای تحریک می شود و می تواند گروهی از سلول های ایمنی به نام Th2 را به شدت سرکوب کند، همان سلول هایی که مسئول واکنش بدن به آلرژی های غذایی هستند.

هنوز مطالعات بیشتری برای تأیید اینکه آیا چای سبز واقعاً می‌تواند با آلرژی‌های غذایی مبارزه کند یا خیر، مورد نیاز است، اما این گامی در مسیر درست است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.